Dlaczego warto promować swój biznes online?

3 minutes, 27 seconds Read

Obecnie większość firm, także tych niewielkich stawiających na klientów stacjonarnych i działających raczej lokalnie, posiada swoje miejsce w sieci. To świetny sposób na pozyskanie klientów i przekierowanie ich do sklepu. Nieważne więc jaką działalność prowadzisz i jakie usługi oferujesz – warto mieć swoją firmową stronę internetową. Jeśli nadal nie jesteś przekonany poniżej przedstawimy Ci kilka sensownych argumentów.

Całodobowa wizytówka

Potrzebujesz pilnie skrócić coś u krawcowej lub chcesz oddać buty do szewca. Gdzie szukasz adresu lokalu? Oczywiście, w internecie! Skoro Ty tak robisz, to zapewne robi tak samo większość z nas. Strona internetowa nie musi być wcale skomplikowana. Ważne, żeby była. Działa wtedy jak wizytówka, która dostępna jest całodobowo dla klientów. Nieważne o której godzinie zdecydują się na przeszukiwanie internetu, ona tam będzie. Założenie własnej strony internetowej sprawi, że pozyskasz nowych klientów zainteresowanych Twoim produktem lub usługą.

Tańszy i skuteczniejszy marketing

Ulotki, plakaty czy tradycyjne wizytówki to koszty, które przeważnie nie przynoszą oczekiwanego zwrotu z inwestycji. W przeciwieństwie do marketingu internetowego, który jest niezwykle skuteczną dźwignią handlu. Posiadając własną stronę internetową możesz samodzielnie testować różne strategie lub oddać działania marketingowe w ręce profesjonalistów. Do wyboru masz takie narzędzia jak:

  • Pozycjonowanie strony
  • Reklamę Google Ads
  • Promocję w mediach społecznościowych
  • Newsletter

Zwiększysz swoją wiarygodność

Internet to potęga. Niektórzy twierdzą nawet, że czego nie ma w internecie, to nie istnieje. A Twoja firma istnieje? Dla wielu użytkowników tak niestety jest. Brak własnej strony internetowej może spowodować, że potencjalny klient uzna naszą firmę za mało profesjonalną. 

Opinie klientów – marketing, który robi się sam

Wiele osób szuka usługodawców na podstawie wystawionych im opinii. Pozwalają one bliżej poznać sposób wykonywania usługi, mocne i słabe strony firmy. Obecnie konkurencja na rynku jest na tyle duża, że możemy praktycznie dowolnie przebierać w firmach specjalizujących się w tym samym zakresie. O wyborze mogą przesądzić właśnie opinie. 

Jeśli chcesz, aby klienci postrzegali Twoją firmę jako wiarygodną – przenieś swoje działania do internetu i daj się zauważyć. Zadowoleni klienci z chęcią wystawią Ci pozytywną opinię, która sama w sobie jest darmową reklamą. Być może będzie to właśnie ten element, który zachęci kolejną osobę?

Pozostań z klientem w kontakcie

Strona internetowa Twojej firmy to także szansa na sprawniejszą komunikację z klientem i szybsze rozwiązywanie problemów. Obsługa klienta jest bardzo ważna podczas prowadzenia całego procesu sprzedażowego. Od jej jakości także może zależeć finalna decyzja klienta. Ludzie, którzy decydują się na skorzystanie z usług danej firmy chcą czuć się zaopiekowani i pragną mieć poczucie, że znajdują się w rękach profesjonalistów. Kiedy po wstępnych ustaleniach pojawią się dodatkowe pytania czy zagwostki – chcą otrzymać na nie odpowiedź. Dzięki stronie internetowej będą mogli skorzystać z formularza kontaktowego czy napisać na czacie. Nie będą musieli odkładać rozmowy na później.

Strona internetowa to wygoda dla klienta

Dostęp do katalogu produktów, szczegółowy opis oferowanych usług, cennik… To wszystko możesz zamieścić na stronie internetowej, dzięki czemu Twój klient będzie mógł przejrzeć ofertę o dowolnej dla niego porze w dowolnym miejscu. To wygoda, która dla wielu jest bardzo ważna. Niektórzy ludzie nie przepadają za rozmowami twarzą w twarz i chcą na spokojnie przeanalizować sobie możliwości. Dokonując zakupu są zdecydowani na konkretną rzecz czy usługę, a od Ciebie oczekują jedynie przyjęcia zakupu. Strona internetowa to naprawdę wygodny sposób na zawieranie transakcji. 

 

Posiadanie swojej własnej strony internetowej to w dzisiejszych czasach konieczność i sposób na prześcignięcie konkurencji. Zakładając swoją stronę www zwiększasz swoje szanse na zdobycie nowego grona odbiorców. 

 

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *